onsdag 22 januari 2014

Svenska med grammatik

Den 24 april så flög jag upp till Stockholm för att jag skulle gå på Justin Bieber konsert. Vi fick gå upp klockan 5 på morgonen för att vi skulle hinna till flygplatsen i tid. När vi va framme så fick vi åka bussen i 1 timme innan vi var framme vid hotellet. När vi kom fram till hotellet så sov vi en stund innan vi åkte iväg till globen. Vi kom till globen 2 timmar innan insläpp och det var väldigt kalt ute så vi gick och åt. Vi satt utanför i 1 timme innan vi fick gå in. Jag satt brevid 2 tjejer i min ålder och vi började prata och dom var väldigt trevliga. Sen så började konserten och Justin kom ut på scen. Han sjöng riktigt bra och Konserten var jätte roliga och det var den bästa dagen i mitt liv.


Jag satt brevid 2 tjejer i min ålder och vi började prata och dom var väldigt trevliga


(jag)pronomen, (satt) Verb, (brevid)Preposition, (två) räkneord,(och) Konjuktion, (vi)pronomen, (prata) verb, (dom) pronomen, trevliga (adjektiv), (började) verb, (väldigt) ad verb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar