tisdag 29 april 2014

Prao v.15 - v.17

Jag jobbade på en Skola. Jag var i 1A och Förskoleklassen, men jag var mest inne på fritids. Jag var mest hos en fritidspedagog som gav mig uppgifter och sa vad jag skulle hjälpa till med. Jag fick hjälpa barnen mycket på lektionerna som en lärare men inne på fritids fick jag göra lite vad jag ville så jag ritade mycket med barnen och var ute och spelade fotboll. När vi skulle spela brännboll, fotboll mm. allihopa så fick jag berätta vad vi skulle göra och styra allt. Det var svårt men det var roligt att få en liten utmaning. Det var inte några problem när jag var där förutom andra dagen för då var hon jag skulle vara hos med sin mamma på sjukhuset så det tog 1 timme innan dom andra lärarna bestämde vart jag skulle vara. Jag var den första som hade praktiserat där. Jag tror inte att jag hade velat jobbat där för det är inte riktigt min grejer. Det var roligt att vara där 2 veckor men inte mer. Om jag skulle få välja mellan skolan och jobba där så skulle jag nog ändå valt skolan för att vi i skolan så får vi göra olika saker och det var ganska mycket samma saker dom gjorde på den andra skolan i dom klasserna.

Vi fick en uppgift av vår lärare att vi skulle ta reda på vad man fick i lön och hur mycket det skilde åt mellan den som fick högt och den som fick minst. Jag fick inget svar för att dom tyckte att det var något man skulle fråga. Om jag skulle gissa så tror jag att man tjänar mellan 22-28 tusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar